یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

معرفي انواع زيره كفش صندل مردانه

۲۳ بازديد

معرفي انواع زيره كفش صندل مردانه، صندل يكي از قديمي ترين پاپوش هاي مردانه در طول تاريخ بوده . شايد كمتر كسي فكر مي كرد كه روزي اين صندل هاي تبديل به يك كالاي كاملا تجاري در بازارهاي مختلف جهاني شوند.

امروزه به دليل آسودگي و راحتي استفاده از كفش هاي صندل، مردان و زنان و كودكان در همه سنين، دوست دارند كه از صندل به جاي كفش هاي ديگه استفاده كنند. زيره ي كفش صندل مردانه انواع متفاوتي دارند كه در ذيل به آنها اشاره مي كنيم.

براي اينكه بتوانيد انتخاب درستي داشته باشيد، بايد ابتدا انواع زيره‌ي صندل مردانه را به خوبي بشناسيد


"براي ديدن جديدترين مدل هاي كفش صندل مردانه همين الان كليك كنيد"


1. زيره­­­­‌ي ترمو

نوعي زيره­‌ي صندل است كه در توليد و ساخت آن از تركيب مواد TPU با پي‌وي‌سي استفاده مي‌شود. در واقع اين تركيب باعث مي­‌شود صندل­‌هايي كه داراي زيره‌ي ترمو هستند در برابر لغزش و سايش مقاومت بسياري داشته باشند. اين نوع كفي داراي انعطاف‌پذيري بالايي است.

ويژگي بارز زيره­­‌هاي ترمو اين است كه به اين دليل كه وزن نسبتا سبكي دارند و چگالي آن­‌ها متوسط است، براي پياده‌­روي مناسب هستند. كشساني خوبي كه اين زيره دارد سبب مي‌‌شود پا درون صندل احساس آزادي و راحتي داشته باشد. پس از استفاده­‌ي طولاني با اشتباه گذاشتن پاها دچار سايش نمي­‌شوند و اين به سلامت و تطابق با ارگونومي بدن كمك مي‌كند. اين كفي به لحاظ حرارتي، حالت عايق دارد و در هنگام راه ‌رفتن حرارت زمين را به پاها انتقال نمي­‌دهد. در طول زمان به علت دارا بودن قدرت اصطكاك بالا، ترموها دچار ترك و شكستگي نخواهند شد.

معرفي انواع زيره كفش صندل مردانه

۲. زيره­‌هاي EVA

از جمله رايج‌ترين و محبوب‌ترين مواد براي ساخت و توليد زيره­‌ي صندل و كفش­‌ها، ماده‌­اي به نام EVA است كه به نام اتيلن وينيل‌استات نيز شناخته شده است. در روش توليد زيره­‌ي EVA  يا اتيلن وينيل‌استات، در ابتدا كوپليمر جامد استات وينيل و اتيلن در طي فرايند توليد زيره، به ‌وسيله­‌ي يك گاز مخصوص كه به‌عنوان پف‌زا از آن بهره مي­‌گيرند، منبسط مي­‌شود و فوم سلول بسته تشكيل‌شده و به زيره‌­ي صندل و كفش، خاصيت جذب بالايي براي گرفتن ضربه مي‌دهد.

زيره­‌ي EVA در بين انواع گوناگون زيره‌ها، داراي كمترين وزن بوده و بسيار سبك است. اين زيره، عايق حرارتي خوبي است كه از منتقل شدن حرارت زمين به پا، هنگام پوشيدن صندل و راه‌ رفتن با آن جلوگيري مي‌كند. دچار شكستگي و ترك‌خوردگي نمي‌شود. در مقايسه با زيره‌هاي ترموو، سطح سايش و قدرت اصطكاك اين زيره در سطح متوسط است. نوع مواد به كار رفته در زيره‌­ي EVA بسيار نرم و انعطاف‌پذير بوده و در صورت تحمل وزن‌هاي بالاتر از ۱۰۰ كيلوگرم، زيره له شده و ارتفاع آن كاهش پيدا مي‌كند. از اين نوع كفي عمدتاً براي صندل‌هاي روزمره­‌ي تابستاني مردانه و مصرفي استفاده مي­‌كنند.

۳. زيره­‌ي چرم

زيره­‌هاي چرمي از جمله كهن­‌ترين و اصيل‌­ترين نوع زيره‌ها براي استفاده در توليد صندل و كفش است كه افراد زيادي از آن استقبال مي‌كنند. زيره‌هاي چرمي كه به آن­‌ها ميكرولايت هم گفته مي‌شود، از مرغوبيت و سختي بالايي برخوردار هستند؛ چراكه نحوه­‌ي توليد و ساخت آن‌ها به طور كاملاً طبيعي و دست‌ساز است.

كفي‌هاي چرمي به علت داشتن قابليت جذب رطوبت، آب و تعرق پا و همچنين امكان گردش و جريان هوا، به‌ عنوان زيره­‌ي صندل و كفش مورد استفاده قرار گرفته و باعث خنك نگه‌داشتن پا درون صندل و كفش مي‌شوند. به همين دليل معمولاً در ساخت صندل‌هاي كلاسيك مردانه  و مجلسي از زيره­‌ي چرم استفاده مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد يك صندل تابستاني براي خود خريداري نماييد و از آن دسته افرادي هستيد كه پاهايتان خيلي عرق مي‌كند، ما به شما توصيه مي‌كنيم كه در هنگام انتخاب، به دنبال صندل‌هايي با زيره­‌ي چرمي باشيد تا پاي شما درون صندل عرق نكند و بوي بد نگيرد. زيره‌هاي چرمي نسبت به انواع ديگر از لحاظ وزن سنگين هستند.

از جهت عايق حرارتي در فصل‌ گرم تابستان، كفي­‌هاي چرمي با جذب رطوبت، باعث خنك نگه ‌داشتن پا مي‌شوند. البته، در فصل زمستان خيلي سرد هستند و به علت جذب آب، بهتر است از كفش­‌هايي با اين زيره استفاده نكنيد. چرمي­‌ها پس از مدتي استفاده، دچار سايش خواهند شد و از لحاظ قدرت اصطكاك، به ‌صورت خيلي ضعيفي عمل مي‌كنند. توليدكنندگان از زيره‌هاي چرمي اغلب در توليد و ساخت صندل‌هاي رسمي، لوكس و لاكچري استفاده مي­‌كنند.

اين زيره‌ها نسبت به زيره‌هاي لاستيكي و پلاستيكي، از قيمت بالاتري برخوردارند و اغلب گران هستند؛ به همين دليل است كه در ساخت و توليد صندل‌هاي با كيفيت و با دوام بالا، از آن‌ها استفاده مي­‌كنند. در نهايت به دليل داشتن جذابيت ظاهري و زيبايي، افراد بسياري آن‌ها را خريداري كرده و مورد استفاده قرار مي­‌دهند.

۴. زيره‌ي كفش صندل  PU يا پلي‌اورتان

در ساخت زيره‌هاي PU يا پلي‌اورتان، اول ماده­‌ي پلي‌اورتان به‌ وسيله­‌ي دستگاه تزريق، به ‌صورت جزئي و از تركيب دو مايع در فشار بالا به وجود مي‌آيد و پس از آن به داخل قالبي تزريق مي‌شود. ماده­‌ي حاصل شده به اين روش، يك فوم سلول باز است كه به اندازه زيره‌­هاي EVA سبك وزن و ارزان قيمت نيست.

نظر‌ به اينكه زيره­‌ي پلي‌اورتان داراي سلول باز است، اما به اندازه زيره­‌ي EVA از خاصيت ضربه‌‌گيري برخوردار نيست و ماندگاري فشار اين كفي نسبت به EVA پايين‌تر نيز است، با اين حال مي‌توان گفت زيره‌­ي پلي‌اورتان داراي عمر طولاني‌تر، استحكام و دوام بالايي است و در برابر بسياري از مواد شيميايي مقاومت بيشتري دارد، به همين علت در اكثر كفش‌هاي ايمني، از اين ماده به عنوان زيره استفاده مي‌شود.

به دليل داشتن چگالي پايين داراي وزن سبكي است؛ در واقع يعني وزن يك جفت صندل با زيره‌ي پلي‌اورتان معادل با يك لنگه صندل يا كفش با زيره‌ي ديگر است. از لحاظ عايق حرارتي، زيره­­‌ي پلي‌اورتان حرارت و گرماي زمين را به پا منتقل نمي‌كند. سايش زيره­‌ي پي‌يو، بسيار كم و اغلب در وزن‌هاي بالاي ۱۰۰ كيلوگرم اين زيره دچار سايش مي‌شود. احتمال شكستن و ترك‌ خوردن اين جنس بسيار كم است؛ زيرا نرم و انعطاف‌پذير هستند. قدرت اصطكاك زيره­‌هاي پلي‌اورتان در سطح متوسط است.

۵. زيره‌­ي لاستيكي

زيره­‌هاي لاستيكي دچار شكستگي و سايش نمي‌شوند و داراي اصطكاك بسيار بالايي هستند. نسبت به ساير زيره­‌ها داراي وزن بيشتر و سنگيني هستند و استقبال خريداران به علت دوام و انعطاف‌پذيري بالاي اين زيره است. كفي­‌هاي لاستيكي در هنگام حركت و راه رفتن بر روي سطوح صاف و صيقلي، به اين علت كه با سطح ايجاد اصطكاك مي‌كنند، صدايي توليد مي‌كنند كه كاملاً طبيعي است.

قابليت انعطاف‌پذيري بالا و وزن زياد از ويژگي­‌هاي اين جنس است. توليد كفي­‌هاي لاستيكي، نسبت به انواع چرمي ارزان‌تر و راحت‌تر است. جنس ماده‌­ي به كار رفته در ساخت زيره­‌ي لاستيكي، سبب مي­‌شود تا اين زيره در فصل زمستان سفت شود. قدرت اصطكاك زيره­‌هاي لاستيكي نسبت به ديگر زيره‌ها بسيار بالا است و دچار سايش و شكستگي نمي‌شود.

۶. زيره‌­هاي چوب پنبه‌­اي

كاربرد چوب پنبه­‌ها اغلب در تابلوهاي اعلانات است. معرفي انواع زيره كفش صندل مردانه زيره‌­اي كه از جنس چوب پنبه است به افزايش دوام صندل كمك مي­‌كند. چوب پنبه ماده‌­اي بسيار سبك و انعطاف‌پذير است كه براي توليدكننده، كار با آن آسان است. از كفي­‌هاي چوب‌پنبه بيشتر در صندل­‌هاي طبي مردانه استفاده مي‌­شود و متاسفانه هنوز اين نوع زيره، در توليدات ملي و صندل ايراني رايج نيست و استفاده نمي‌­شود.


"مجموعه بي نظيري از شيك ترين كفش هاي صندل مردانه چرم همين الان در شهرصندل"


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.