یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نكات و راهنماي خريد انواع كفش

۲۵ بازديد

نكات و راهنماي خريد انواع كفش، كفش يكي از محصولاتي است كه تاثير زيادي در تيپ و شخصيت استايل شما دارد؛ راحت‌تر بگوييم در صورت پوشيدن كفش نامناسب تيپ و استايل شما كامل نيست.

لذا بايد كفش را متناسب با لباس و استايل بدني كه داريد انتخاب كنيد. در هنگام خريد كفش يك سري نكات وجود دارد كه به صورت مشترك در بين همه نوع كفش يكسان هستند.

چه خانم باشيد و چه آقا انتخاب كفش مناسب براي محيط‌هاي مختلف رسمي و اداري، مجلسي و روزمره يك سري نكات دارد كه بايد در هنگام خريد به آنها دقت كنيد.

نكات و راهنماي خريد انواع كفش

كفش راحتي انتخاب كنيد

باور كنيد كفشي كه انتخاب مي‌كنيد را قرار است شما بپوشيد و پاي شما در آن كاملاً راحت باشد؛ قرار نيست هيچ فشاري به پاي شما وارد كند و وقتي هم كه راه مي‌رويد صداهاي عجيب داشته باشد.

بسياري افراد قبل از اينكه به راحتي و ساختار كفش دقت كنند صرفاً به ظاهر آن توجه دارند كه همين عامل باعث مي‌شود بعد از چند بار پوشيدن آن را كنار بگذارند.

تصوير اينكه سايز كفش بعداً متناسب با پاي شما مي‌شود كاملاً اشتباه است. بعداً قرار نيست اتفاق خاصي رخ دهد و كفش درست بايد در همان لحظه‌اي كه در پاي شما قرار دارد هم اندازه پاي شما باشد.

جنس به كار رفته

كفش‌ها در جنس‌هاي مختلف چرم طبيعي و مصنوعي، پارچه‌اي و ساير مواد پوششي توليد مي‌شوند. هر يك از اين جنس‌ها براي موقعيت خاصي مناسب هستند.


"راهنماي خريد مدلهاي كفش زنانه چرمي در فروشگاه شهرصندل "


به عنوان نمونه كفش‌هاي چرمي بيشتر براي استفاده رسمي، اداري و روزمره مناسب هستند. در حالي كه استفاده از كفش پارچه‌اي در موارد روزمره كاربرد دارد.شكل كفش

شكل كفش

كفش‌هاي داراي يك شكل عمومي هستند. اما اختلاف در بخش جلويي كفش است كه در برخي به شكل تقريباً مربعي، برخي گرد و برخي ديگر داراي طول بلند و تيز هستند. بايد ببينيد كه كدام نوع كفش و براي چه موقعيتي مناسب شما خواهد بود.

  • كفش مربعي:

اين نوع كفش‌ها را بيشتر افرادي كه سني از آنها گذشته و بزرگتر هستند استفاده مي‌كنند. دليل استفاده از اين نوع كفش هم بيشتر به دليل راحتي پا برمي‌گردد. البته مدل‌هايي هم براي جوانان وجود دارد كه براي افراد لاغر اندام مناسب بوده و در پاي آنها بهتر به چشم مي‌آيد.

  • كفش گرد:

اين نوع از كفش‌ها حالت ميانه هستند. براي هر رده سني و هر موقعيتي مناسب خواهند بود. گرد بودن جلوي نيز باعث مي‌شود تا احساس راحت‌تري درون آن داشته باشيد و در محيط‌هاي اداري كه مدت‌ها كفش به پايتان است اذيت نشويد.

  • كفش طويل و نوك تيز:

اين نوع كفش‌ها داراي نوك تيز هستند كه از داخل توپر هستند. اين مدل كفش‌ها براي مراسمي همچون عروسي مناسب هستند كه جوانان بيشتر مايل به پوشيدن آنها هستند.

اين نوع كفش‌ها بيشتر در شكل براق هستند كه باعث مي‌شود بيشتر كانون توجه قرار بگيريد.

پاشنه، پنجه و انگشتان پا

اگر قدتان كمتر از قد يك فرد معمولي (173 سانتي‌متر) است سعي كنيد كه از كفشي با پاشنه 4 سانتي‌متري استفاده كنيد.

در غير اينصورت بسته به قد خود مي‌توانيد از پاشنه 3 تا 1 سانتي‌متر استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه بهترين ضخامت پاشنه كفش هم چيزي در حدود 2.5 سانتي‌متر است.

بايد دقت كنيد كه پاشنه هم از جنس مناسب و با كيفيت ساخته شده باشد كه در مقابل سايش مقاوم باشد. خريد كفش براي اطمينان از قرارگيري راحت پاشنه پا در داخل كفش، از انگشت اشاره خود استفاده كنيد.

زيره كفش

زير كفش نسبت به پاشنه كمتر مستعد خراب شدن است. اما نكته‌اي كه در انتخاب زيره بايد دقت كنيد اين است كه از جنس با كيفيت و نرم ساخته شده باشد.كه در مقابل خم شدن مقاوم بوده و نشكند.

انواع زيره كفش

  • زيره pu:

چگالي پايين داشته و سبك هستند. داراي سطح سايشي متوسط و قدرت اصطكاك پاييني هستند. بسته به درصد موادي كه در ساخت آنها استفاده شده هم مي‌تواند نرم و هم سخت باشند. اكثراً در كفش‌هاي مردانه از آنها استفاده مي‌شود.

  • زيره TPU:

كاملاً شفاف و خاصيت الاستيكي دارد. سايش بسيار كم و قدرت اصطكاك بالايي دارد. به هيچ عنوان نمي‌شكند و به علت سنگيني كه دارد.

در ساخت اين نوع زيره فقط قسمت پايين زيره را تشكيل مي‌دهد؛ سطح بالايي آن pu است تا سبك باشد. در ساخت كفش‌هاي ايمني تخصصي استفاده مي‌شود.

  • زيره لاستيك(Rubber):

معمولاً سنگين بوده و قدرت اصطكاك بالايي دارند. به دليل مقاومت سايشي بالايي كه دارند از آنها در توليد كفش‌هاي سربازي، كوهنوردي و ايمني استفاده مي‌شود.

  • زيره PVC:

ارزان، سبك و به صورت گرانول مي‌باشند. اصطكاك پايين داشته و در دماهاي پايين و مناطق زمستاني شكننده هستند. بسته به مواد مصرفي در دو نوع نرم و سخت وجود دارند. در توليد دمپايي، صندل و كفش‌هاي ارزان قيمت استفاده مي‌شوند.

  • زيره EVA:

وزن بسيار سبك آنها باعث شده تا در توليد كفش‌هاي راحتي مورد استفاده قرار گيرند. به علت تغيير شكل در دماهاي مختلف، معمولاً با لاستيك و تي‌پي‌يو تركيب مي‌كنند.

در محيط‌هاي آبي ليز مي‌خورند كه به همين دليل قسمت تحتاني زيره را با لاستيك و بالا را با EVA تركيب مي‌كنند.

  • زيره چرمي:

قديمي، اصالت و دست ساز هستند. به دليل طبيعي بودن و ساخت دستي، بسيار با كيفيت و سخت هستند. در كفش‌هاي دست‌دوز از اين زيره‌ها استفاده مي‌كنند.

در جذب عرق پا بسيار قوي بوده و مناسب تابستان براي خنك كردن پا هستند؛ ولي در زمستان همين خاصيت باعث جذب آب شده و نبايد آنها را بپوشيد.

نحوه بستن كفش

كفش‌ها تا پيش از اين به روش‌هاي مختلف كشي، بند دار و چسبي بسته مي‌شدند كه به مرور زمان استفاده از نوع چسبي كمتر شده.

و بيشتر در كفش كودكان از آن استفاده مي‌شود كه راحت‌تر در پوشيدن كفش استقلال داشته باشند. اما دو مورد بعدي امروزه همچنان جزو گزينه‌هاي پرطرفدار هستند.

عرض كفش، چيزي كه كمتر كسي آن را مي‌داند!

آيا مي‌دانستيد كه عرض كفش نيز داراي سايز بندي است؟ به عنوان نمونه همه مي‌دانيد يك كفش با سايز 42 از يك كفش با سايز 39 بزرگتر است كه اين سايزها مربوط به طول كفش مي‌شود.

اما كدام عرض براي پاي شما مناسب است؟ كفش‌ها از نظر عرض نيز داراي سايز بندي هستند. اما سايز بندي آنها بر خلاف طول كه صرفاً عددي است، حروف لاتين را نيز شامل مي‌شود.

براي نمونه كفشي با عرض 2E از يك كفش با عرض D پهن‌تر است. عرض كفش‌ها بر اساس پهنا بر اساس زير هستند.

6E: خيلي خيلي پهن
4E: خيلي پهن
2E: پهن
D: عرض استاندارد
B: باريك
2A: خيلي باريك

خريد اينترنتي كفش با قيمت مناسب

نكات و راهنماي خريد انواع كفش براي خريد اينترنتي كفش شهرصندل ابتدا بايد اندازه دقيق پاي خود را به دست آوريد.

همانطور كه اشاره كرديم، زمان بعدازظهر را براي اين كار انتخاب كنيد كه پا به حداكثر اندازه ممكن رسيده است.

براي اينكه اندازه پاي خود را به درستي به دست بياوريد مي‌توانيد به آموزش نحوه اندازه گرفتن سايز كفش مراجعه كنيد.

بعد از اطمينان از سايز پا كافي است

به يكي از صفحات مختلفي كه به منظور معرفي انواع مختلف كفش‌هاي اسپرت، كتاني و چرمي معرفي كرديم مراجعه كرده و بر اساس راهنماي خريد هر يك، گزينه مناسب را انتخاب كنيد.


"جهت مشاهده و خريد جديدترين مدلهاي كفش مردانه كليك كنيد"

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.